Pradeda veikti „Smart-ID“, naudotis gali tik SEB ir „Swedbank” klientai

18 Mar Pradeda veikti „Smart-ID“, naudotis gali tik SEB ir „Swedbank” klientai

SEB ir „Swedbank“ klientai prie bankų e. bankininkystės sistemų jau gali jungtis su nauja
elektronine identifikavimo priemone „Smart-ID“. Tam reikia atsisiųsti „Smart-ID“ programėlę ir užregistruoti savo paskyrą. Tai padarius bus galima jungtis prie elektroninių paslaugų ir tvirtinti savo finansines operacijas, taip pat kaip ir su mobiliuoju e. parašu.

Dovilė Grigienė, „Swedbank“ Lietuvoje vadovė viliasi, kad „Smart-ID“ sprendimas paskatins e. paslaugų naudojimą šalyje ir pagaliau leis išgyvendinti gerokai senstelėjusį praėjusio amžiaus išradimą – kodų korteles. Anot jos, šiuo metu prie savo interneto banko apie 80% „Swedbank“ klientų vis dar jungiasi naudodami kodų korteles.

Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius duomenų apie kodų korteles neteikia, bet sako, kad 39% SEB klientų prie interneto banko jungiasi mobiliuoju telefonu arba planšete. Bankai tikisi, kad „Smart-ID“ sprendimas greitai prigis.

E. parašo sprendimų kūrėjai taip pat to tikėjosi. Tačiau šiomis priemonėmis, tvarkant kasdienius reikalus, vis dar naudojasi mažoji šalies gyventojų ir įmonių dalis. Tiesa, e. parašo atveju komunikacija ir rinkodaros veiksmai buvo fragmentiški, nesustyguoti – privatus verslas nedirbo drauge su valstybe – todėl ir įvairių e. parašo formų paplitimas Lietuvoje yra menkas.

O „Smart-ID“ identifikavimo sprendimą bankai ruošiasi aktyviai viešinti.

Du PIN kodai

Registruojant „Smart-ID“ paskyrą iš viso reikės sugalvoti du naujus PIN kodus. Pirmasis – iš ne mažiau kaip 4 skaitmenų – bus skirtas prisijungti prie interneto banko. Antrasis, sudarytas iš ne mažiau kaip 5 skaitmenų, – bus reikalingas tvirtinant pervedimus ir atliekant kitas operacijas.

Toks tapatybės patikrinimo ir patvirtinimo būdas yra toks pats saugus ar net saugesnis už e. parašą. Tačiau ir mažiau patogus, nes vietoj vieno PIN kodo reikėtų prisiminti du. Išmaniųjų telefonų ir mobiliųjų operacinių sistemų gamintojai jau kurį laiką bando išspręsti kaip ant mielių augančio kodų ir slaptažodžių kiekio problemą. Bandoma slaptažodžius ir kodus pakeisti biometriniais duomeninis, pavyzdžiui, pirštų atspaudai. Bet toks tapatybės patvirtinimo ir mokėjimo už prekes bei paslaugas būdas dar nėra plačiai paplitęs.

Kitos priemonės

Bankai priduria, kad kol kas nesiruošia naikinti kitų prisijungimo būdų ir priemonių. Bet, faktas, kad kodų kortelių ateityje teks atsisakyti. Bankai neslepia, kad „Smart-ID“ sprendimas labiausiai skirtas būtent kodų korteles naudojantiems gyventojams, kuriems didesnius pervedimus reikia patvirtinti ne tik kodu iš kortelės, bet ir papildomu saugumo kodu, kuris siunčiamas SMS žinute. Didžioji dalis e. parašą naudojančių klientų šio sprendimo į „Smart-ID“ veikiausiai nekeis.

„Smart-ID“ – tai savotiškas e. parašo sprendimas programėlės pavidalu. Ją galima parsisiųsti į išmanųjį telefoną ar planšetę ir naudoti jungiantis prie e. paslaugų bei tvirtinant operacijas. Programėlę „Smart-ID“ sukūrė Estijos IT bendrovė „SK ID Solutions“. Įmonė yra įtraukta į oficialų ES patikimų paslaugų teikėjų sąrašą, ji taip pat yra kvalifikuoto e. parašo „e-Seal“ teikėja visoje ES, turi daugiau nei 15 metų patirties e. sertifikavimo srityje bei glaudžiai bendradarbiauja su Estijos viešuoju sektoriumi. „SK ID Solutions“ sukūrė ir palaiko visą eID infrastruktūrą Estijoje, šioje šalyje teikia paslaugas daugiau nei 600 įmonių ir 600.000 vartotojų.

Estai, kaip teigiama, bankų pranešime, numato ir Lietuvoje kreiptis dėl nacionalinio sertifikavimo ir suteikti „Smart-ID“ kvalifikuoto parašo statusą.

Šaltinis:

Gintautas Degutis, Verslo žinios



Skambinkite dabar pasitarsime