22 Jun Už nuotrauką įžymybėms socialiniame tinkle – šimtai, už vaizdo įrašą – ir tūkstančiai
Apie įžymybių rinkodarą (angl. influencer marketing) kalbama daug, kur kas mažiau apie tai – kiek tai kainuoja. Užsienio žvaigždžių nuotrauka „Instagram“ paskyroje ar įrašas feisbuke gali būti verti ir milijonų, Lietuvoje – kol kas tik tūkstančiai
Taisyklės, nurodančios ribas, kiek gali kainuoti įrašas vienoje ar kitoje platformoje, nėra. Skaičiuojant kainą, vertinamas ir įrašo unikalumas, ir auditorijos susidomėjimas, ir sekėjų gausa, ir įrašo naudojimo galimybės.
„Įvertinimas, kiek kainuoja įžymybės įrašas, iš dalies yra menas, iš dalies – mokslas. Ir kartais tokie terminai, kaip kad „kaina už tūkstantį“ ar „kaina už paspaudimą“ gali netikti“, – teigia Henry‘is Langeris, socialinių tinklų žvaigždžių paieškos platformos „Hypr“ vadovas.
Kartais ir nemokamai
Chelsea Naftelberg, socialinių tinklų agentūros „Attention“ asocijuotoji direktorė turiniui ir partnerystei, skaičiuoja paprastai: įrašas 100.000 sekėjų turinčioje „Instagram“ – socialinio tinklo, grįsto vaizdais – paskyroje vertinamas 1.000 USD (891,5 Eur).
Ši suma – tik orientacinė. Mat susitarimas priklauso ir nuo auditorijos susidomėjimo, kampanijos trukmės, kliento, užsakančio kampaniją, biudžeto.
„Jeigu turime išties puikų pasiūlymą, kartais nemokame honoraro, mat socialinių tinklų įžymybė yra susidomėjęs galimybe išbandyti produktą ar paslaugą“, – sako p. Naftelberg.
Taip pat, cituoja specialistę digiday.com, jei dirbama ne tiesiogiai su socialinių tinklų garsenybėmis, o jų ieškoma pasitelkus talentų agentūras, tenka susimokėti brangiau, mat kainuoja ir agentūrų paslaugos.
Štai p. Langeris mano, kad kampanija „Instagram“ gali prasidėti nuo 250 USD (222,8 Eur), jeigu pasirinkto asmens paskyrą seka 50.000 gerbėjų, 1.000 USD (891,5 Eur) jis vertina įrašą 100.000 sekėjų turinčioje paskyroje. Žinoma, visame pasaulyje pažįstami veidai uždirba kur kas daugiau. Pavyzdžiui, įžymioji Kim Kardashian už nuotrauką savo „Instagram“ paskyroje prašo 250.000 USD (222.875 Eur).
Plėstis yra kur
Aidis Dalikas, UAB „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, pabrėžia, kad Lietuvos rinka gerokai mažesnė, tad drauge – ir kainos.
„Žinoma, ir masteliai įžymybių mažesni. Geriausiu atveju, matyt, galime kalbėti apie šimtus tūkstančių sekėjų ir didžiausias armijas jų turintys žmonės savo vieną įrašą ar nuotrauką įvertina keliais šimtais, geriausiu atveju – iki 1.000 Eur“, – skaičiuoja pašnekovas.
Plačiausiai žinomi, pasak jo, vardai Lietuvoje – stilistė Agnė Jagelavičiūtė, žurnalistas, rašytojas Andrius Užkalnis, humoristas Mantas Katleris. Tiesa, jis pabrėžia, kad šie žmonės yra išgarsėję ne dėl socialinių tinklų, bet yra garsūs ir juose.
Visgi yra ir neišnaudotų nišų. Pavyzdžiui, sako p. Dalikas, menkai dėmesio kreipiama į tuos, kurių paskyras socialiniuose tinkluose seka kelios dešimtys tūkstančių žmonių, o jie kalba apie vieną labai konkrečią sritį.
„Lietuvoje galbūt galėtume kalbėti ir apie tuos žmones, kurie turi kelis tūkstančius ar keliolika tūkstančių sekėjų. Čia mes galime kalbėti apie, tarkime, dirbančios mamos gyvenimą, apie namų erdvės kūrimą, apie savo profesiją, – priduria specialistas. – Tokie žmonės pas mus nėra išnaudojami, nes prekių ženklai eina lengvesniu keliu ir bando surasti žmogų, kuris kalbėtų tinkama tema ir būtų surinkęs pakankamai daug sekėjų.“
Anot p. Daliko, yra ne vienas sėkmingas atvejis, kai žinomi prekių ženklai pasirenka bendradarbiauti su didesniu skaičiumi smulkesnio kalibro socialinių tinklų žvaigždučių nei keliomis, turinčiomis itin daug sekėjų.
„Natūraliai sekėjų įsitraukimas visai kitoks, kelis tūkstančius žmonių lengviau pasiekti, be to, mažiau sekėjų turinčių žmonių įrašai bei nuotraukos yra pigesni, o ir su prekių ženklais jie dirba daug noriau“, – aiškina pašnekovas.
Ponas Dalikas sako, kad lengviausia auditoriją pasiekti „Youtube“ ir „Instagram“, mat čia pateikiama koncentruota informacija. Feisbuke, sako specialistas, greičiausiai įžymybė dalysis platesne informacija: asmeniniu gyvenimu, požiūriu ir pan., todėl jį sekančiųjų dėl konkrečios temos bus mažiau.
„Instagram“, anot pašnekovo, lengviau panaudojamas, mat čia santykinai lengva surinkti sekėjų, mažiau pastangų dedama kuriant unikalų turinį – žmonių, kuriuos seka keli ar keliolika tūkstančių žmonių taip pat daugiau. „Youtube“, anot p. Daliko, sudėtingesnė platforma, mat čia reikia ir įdomaus turinio.
Tarp menkiau Lietuvoje neišnaudotų arba visiškai neužimtų sričių – „Youtube“ turinio kūrėjai, kalbantys konkrečiomis temomis.
„Yra turinio kūrėjų, kurie turi daugiau ar mažiau sekėjų, bet išskirtinių, kalbančių konkrečiomis temomis, dar ne. Vietos plėtrai tikrai yra“, – tikina p. Dalikas.
Dideli antkainiai
Trumpalaikių vaizdo įrašų platformoje „Snapchat“ pamatuoti auditorijos neįmanoma, todėl socialinių tinklų žvaigždžių įkainiai priklauso nuo aktyvių peržiūrų. Kadangi čia pasikartojančios peržiūros skaičiuojamos kaip viena, įkainiai „Snapchat“ gali būti didesni nei kitose platformose, sako Cyrene Quiamco, amerikietė dizainerė ir viena iš „Snapchat“ tinklo žvaigždžių.
„Snapchat“ socialiniame tinkle vaizdo įrašai išlieka tik 24 valandas, tad p. Quiamco vertinimu, 1.000–1.500 vaizdo įrašų peržiūrų yra verta 500 USD (445,7 Eur). Už 5.000–10.000 peržiūrų galima tikėtis 1.000–3.000 USD (891,5–2.674,5 Eur). 50.000–100.000 peržiūrų žvaigždės sąskaitą gali papildyti ir 10.000–30.000 USD (8.915–26.745 Eur).
Visgi prisistatyti nepanoręs „Snapchat“ naudotojas pabrėžė, kad kampanijų kainodara neretai priklauso nuo jas užsakančių agentūrų. Pavyzdžiui, parduotuvės, kurioms reikia rinkodaros priemonių „Snapchat“ tinkle, dažnai iš anksto apsisprendžia, kiek nori išleisti vienam socialinių tinklų veidui, ir užsisako žvaigždes „urmu“. Agentūra pasirašo su jomis sutartį, pavyzdžiui, 20 kampanijų, o tuomet pradeda naują ciklą ir ieško naujų, šviežių veidų. Anot šaltinio, tokios agentūros prie mokesčio už socialinių tinklų žvaigždžių darbą prideda ir savo mokesčius, kurie kartais siekia ir 90% įžymybei mokamo honoraro.
Brangiausia „Youtube“
Honorarai vaizdo įrašų platformoje „Youtube“ kiek didesni nei „Snapchat“ ar „Instagram“, mat šis socialinis tinklas leidžia pasiekti specifinę auditoriją, be to, vaizdo įrašai reikalauja kur kas daugiau pastangų nei nuotraukos ar tekstiniai įrašai.
„Youtube“ žvaigždės, turinčios daugiau nei 50.000 prenumeratorių, už 100.000 vaizdo įrašo peržiūrų gali tikėtis maždaug 2.000 USD (1.783 Eur). Tačiau tie, kurie yra surinkę 1 mln. prenumeratorių minią, už atskirus vaizdo įrašus gali tikėtis 25.000–50.000 USD (22.287–44.575 Eur), įsitikinęs p. Langeris. Papildomai mokama ir už nuorodas vaizdo įrašų aprašymuose. Tiesa, tokie skaičiavimai – tik apytiksliai. Adamas Wescottas, „Select Management“ talentų agentūros bendraturtis ir vienas iš įkūrėjų, sako, kad ryškiausi „Youtube“ veidai gali uždirbti ir 200.000–500.000 USD (178.300–445.751 Eur) už vaizdo įrašą. Honoraro dydis priklauso nuo to, ar vaizdo įraše yra 30 sekundžių trunkantis užsiminimas apie ženklą, ar tai specialiai sukurtas reklaminis vaizdo įrašas, ar pasirinktas kitas formatas.
„Kaina priklauso ir nuo to, kiek prenumeratorių turima, kiek laiko vaizdo įrašas buvo žiūrimas, ir srities, į kurią „Youtube“ žvaigždė taikosi“, – tikina p. Wescottas.
Šaltinis:
Dina Sergijenko„Verslo žinios“